Som om det aldrig har hänt..

Brist på kunskap

Kategori: Allmänt

En sak jag stör mig på är okunskap, speciellt människors okunskap gällande överviktiga , feta människor. När folk uttalar sig om någonting som de egentligen inte vet någonting om överhuvudtaget. Det många verkar tro är att bara för att en människa är tjock så betyder det att dem bara proppar i sig mat hela tiden. Faktum är att det stämmer inte, när jag pratade med en dietist så fick jag veta att de som blir mest överviktiga är människor som inte äter regelbundet, alltså man svälter sig hela dagen sedan äter man på kvällen. Sen om man då har varit hungrig hela dagen så väljer man helst att äta mat som går snabbt och oftast blir det så onyttigt som möjligt. Såklart finns det "tjockisar" som äter hur mycket som helst, hela tiden. Jag blir så himla trött på fördomar kring allas vikt, är man smal - ja då äter man ingenting. Är man tjock - då äter man hela tiden. Varför måste människor vara så jävla intresserade av andras liv, kostvanor osv. SÅ länge jag inte bett om din åsikt, eller råd så SHUT THE FUCK UP. Sköter du ditt, så sköter jag mitt.

Kommentarer

  • evelina säger:

    Men lika trött som du är på att höra folk fördömar lika trött är jag på att se äckligt tjocka människor som skyller ifrån sig!

    2012-04-15 | 19:52:08
    Bloggadress: http://evelinafromell.devote.se

Kommentera inlägget här: