Som om det aldrig har hänt..

Definera skönhet?

Kategori: Allmänt

Hej min lilla obetydliga blogg! :)
Ja söndag idag då, hade ställt klockan på 8 men vaknade inte först vid 10... åh skit också. Tänkte att jag skulle börja pluggandet lite tidigare, men så blev inte fallet då.
Sitter här framför datorn och dricker lite kahvi. Funderar på om jag kanske skulle ta mig till Ica Kaxi idag och köpa mer avfärgning. Så kanske jag kan lägga på min naturliga färg sen. Fast jag har börjat funderat lite på om man kanske skulle färga håret kopparrött? haha. Tror jag skulle passa i det med min ljusa hy och små fräknar :)
*
*
Jag har funderat lite på de här med "fula människor" vem är det egenligen som givits rätten att definera vad som är fult eller inte. Jag ska inte ljuga och säga att jag tycker att alla människor är vackra att se på. För det tycker jag inte. Men jag är ju helt medveten om att någon som jag anser vara mindre vacker så finns det faktiskt någon som tycker att den människan är mycket vacker. Precis som att människor gillar olika musik, mat, har olika intressen, vill ha olika inredning i sitt hem. Tycker om olika stilar på kläder, osv osv osv... Så tycker vi också om olika sorters utseenden på människor. Sen finns det såklart vissa människor som dem flesta tycker är vackra, lägg märke till understrecket på flesta. Alltså inte som ALLA tycker är vackra, men majoriteten.
Som sagt jag vill inte ljuga och säga att jag tycker att alla människor är vackra, MEN jag tycker att alla människor har samma värde. Sen finns det ju människor i min närhet som har MER värde för MIG. Så är det..
*
*
Over and out - Zandra

Kommentarer


Kommentera inlägget här: