Som om det aldrig har hänt..

eventuella biverkningar

Kategori: Allmänt

Jag har suttit och funderat på min muskelkramp jag hade i benet härom natten, morgonen. Försöker lista ut vad det kan bero på, räknade ut när det hände första gången. Sen så kom jag på att det kanske möjligtvis är någon biverkning av min medicin jag äter pga ulcerös coliten. Jag orkade inte gå efter piller kartongerna så jag sökte på internet och fann bipackssedeln med uppräknade symtom:

4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR

Liksom alla läkemedel kan Asacol ge biverkningar


De vanligast förekommande biverkningarna (fler än 1 person av 100) är symptom från matsmältningskanalen såsom lindrigt illamående, magsmärta, uppkördhet, diareé och hudutslag. Huvudvärk kan också förekomma. Mindre vanliga biverkningar (färre än 1 av 100 men fler än 1 av 1000 personer) är feber och hudreaktioner (klåda, inflammation, överkänslighet mot solstrålning). Sällsynta biverkningar (färre än 1 person av 1000) är bl.a. bröstmärtor, trötthet, påverkan på blodbild, lever, njure och bukspottskörteln, led- eller muskelsmärtor, andnöd, gulsot, håravfall och muskelkramp.

*

Jaha, tänkte jag det var som tusan. Klart att jag skulle få en sällsynt biverkning. Jag är alltså färre än 1 person av 1000. Kul. Jag har även andra biverkningar, de som är understrukna i kursiv stil.

Jag har ju som sagt sökt information på nätet lite och fick även fram att magnesium brist kan ge muskelkramp. Hm? har jag det tror ni? Jag vet inte, hoppas jag inte får det igen iallafall. Det gör så sjukt ont så det inte är sant,

Byebye


Kommentarer


Kommentera inlägget här: