Som om det aldrig har hänt..

Haha, rolig kommentar.

Kategori: Allmänt

Jag kikade lite in här på bloggen, uppdaterar ju aldrig. Men fan alltså, varför har jag inte loggat in för? Hade tydligen fått en kommentar om mitt inlägg om min irritation på människors åsikter om tjocka eller smala människor.. Tex att tjocka äter hela tiden och att smala inte äter någonting. Haha, men iallafall, denna tjej som i förövrigt kallade sig för Evelina skrev "Men lika trött som du är på att höra folk fördömar lika trött är jag på att se äckligt tjocka människor som skyller ifrån sig!" Haha? Wtf? Ärligt talat så har jag inte hört många "äckligt tjocka människor" skylla ifrån sig?  Vem skulle man då skylla ifrån sig på undrar jag? 
Om vi tar mig som ett exempel, det enda jag tror att jag skyllt ifrån mig på är mig själv. Den bristande motivation att ta tag i det. Eller kanske så har jag förbannat mig över att jag fick dålig ämnesomsättning eller PCO's som förövrigt gör att man har svårare att gå ner i vikt, dessutom svårare att gå ner i vikt. 
Eller så skyller jag kanske ifrån mig på mitt destruktiva beteende, eller min ätstörning som förövrigt folk inte ser när man är tjock. Men vet ni vad? Man behöver inte ha aneroxia eller bullimi för att ha en ätstörning. Jag ser det mer som mitt osunda förhållande till mat. Jag har alltid tröstat mig med mat, men samtidigt är jag hon som svälter mig hela dagen för att sedan trycka i mig någonting dåligt på kvällen.
 
Men nu mitt i min viktnedgång och försöket att få ordning på allt så hamnar jag ändå lite i en svacka. Står fortfarande fast på minus 11kg.. Måste få en kickstart, eller en nystart.. Får se över mina matvanor igen. Jag måste antagligen äta mer och mer regelbundet.
Tjoflöjt..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: