Som om det aldrig har hänt..

Första Advent

Kategori: Allmänt

Åh så mysigt, doftoljan "cosy christmas" från indiska doftar i hela lägenheten. Värmefläkten på full vridning, julmusik ur högtalarna. Här ska det skapas julstämmning! Åh jag bara älskar julen hehe.. har alltid gjort det. Men på något sätt har dem senaste åren inte kännts på samma sätt så nu har jag fast besluten om att ta tillbaka min kärlek för julen. Så ikväll bjuder jag över nära och kära för att bjuda på fisksoppa, pepparkakscheescake och glögg! :) Då ska jag tända första ljuset i adventsstaken också.. :)
**
Behöver min positivitet tillbaka, som vanligt efter krångel med pengar och räkningar varje månad. Ska bli underbart att få studielån sen och slippa försörjningsstöd. För mig betyder det inte bara att jag får plugga upp betygen trots att det blir knapert med pengar för mig blir det plugga upp betygen och få det bättre ekonomiskt. Ingen som ska dra av pengar för att man råkat få in lite extra. Förstår fan inte folk som säger att man vill leva på försörjningsstöd. Alltså det är ju bara idiotiskt att tro det. Man har ofta inget annat val. Testa några månader själv och se om man får så mycket pengar så att man inte ser någon anledning att börja jobba. Men hallå 3720kr får man i det är det inräknat att man ska kunna äta mat minst 3 ggr om dagen, telefon&internet, hygienartiklar, kläder. Och minst 2ggr om året behöver man införskaffa nya skor för dem gamla har blivit så slitna för att man endast har ett par att ha på sig.
Sen kanske man behöver skaffa sig en vinterjacka också, och oftast får man avslag om man ansöker om det.
Själv har jag gått runt i trasiga kläder så länge jag har haft försörjningsstöd, och ibland kanske jag köper något klädesplagg men då sitter jag sen där och måste skjuta upp någon räkning för jag måste ju ha råd med mat. I ochmed att jag har haft så lite pengar har jag tagit saker på avbetalning, räkningarna dimper ner i brevlådan och hela min värld blir till ångest. Jag har varit så nära på att strunta i, men jag vill inte hamna hos kronofogden. När jag klarat mig så här långt på lite pengar så kan jag klara mig lite till. Men man orkar inte hela tiden bara klara sig, att få det gå ihop fast att det ser omöjligt ut.
**
åh skönt o få ur sig lite skit hehe..
**
Jag bjuder på en bild på mitt julfönster :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: