Som om det aldrig har hänt..

plugga?

Kategori: Allmänt

Jag funderar och funderar, på vilket sätt ska jag börja plugga?
Jag trodde att det gick att plugga på halvdistans alltså halva tiden i skolan och halva hemma. Men fick veta att det var antingen eller. Så nu har jag suttit och vägt för och nackdelar.
Jag har ju lixom en hund att tänka på, men sedan är vi ju också två stycken som har hunden tillsammans.
Jag önskar mig lite uppbackning från hans sida, att han kunde låta mig plugga utan att behöva tänka på hunden hela tiden.
En av fördelarna med att vara hemma och plugga är att jag bestämmer själv vilka tider, jag kan göra eget schema och skriva in promenad med Sky på schemat.
Men också nackdelen är att om jag pluggar distans så har jag telefon och mailkontakt med läraren,
visst mail känns som inga problem, men jag har sådana stora problem med att ringa.
Då är det lättare om jag är i skolan, för jag har lättare att be om hjälp IRL.
En annan fördel med att vara i skolan är att jag får träna på det sociala, vilket är en av stegen bort från socialfobi.
Och en annan fördel är rutiner, jag får också mer press på mig att lära mig att komma i tid!
Nackdelen är långa dagar, och tidiga morn'ar. Jag måste ju få tid för min hund också.
åh, jag blir galen.
Men har möte med studievägledaren på onsdag, då får jag väl ett större perspektiv om hur allt kommer att se ut.
Förhoppningsvis har jag kommit fram till ett beslut då.
Hejdå

Kommentarer


Kommentera inlägget här: